Ahad, 7 Oktober 2012

aku tidak mahu berjaya sendiri ya Allah

ya Allah rasanya aku tidak mampu untuk menahan sebak di dada ...... berulang kali  aku cuba memujuk diri agar tidak menitiskan mutiara jernih dari mata  tapi kesedihan yang muliati rasa tidak tertanggung  ...... berkali- kali  juga diri agar di pinjamkan sedikit kekuatan Siti hajar r.a namun tewas juga dengan  titisan air mata ......... muliati tidak tahu ingin luahkan kesedihan ini kepada siapa  selain al-khaliq .

apa yang ingin muliati katakan pada ketika menulis blog ini ialah  muliati tidak mahu berjaya sendiri ..............
pada mulanya muliati fikir  abang muliati tiada perasaan kerana sanggup runtuhkan harapan mama dan bapa yang semakin tua .... namun rupanya anggapan muliati ini sangat jauh menyimpang dan salah sama sekali ........ rupanya  abang lagi sangat berasa kecewa dengan dirinya sendiri kerana berasa dirinya sangat tidak berguna . 20 tahun mama dan bapa membesarkan abang dengan penuh kasih sayang walaupun terpaksa berpanas lelah hanya semata-mata untuk membesarkan abang .

semagat yang di bawa oleh abang dari negeri sabah hancur punah kerana terpaksa melupakan cita- cita yang baru saja dia bina .... kadang2 bagaikan mimpi saja dan berharap perkara ini hanya khyalan semata-mata ..... namun inilah hakikat yang terpaksa kami sekeluarga terima iaitu abang terpaksa akur dengan ketentuan Allah bahawa dia tidak dapat meneruskan  pelajarannya dan cita-cita yang diinginkannya selama ini.

walaupun muliati nampak wajah abang begitu tenang ketika berdiri di hadapan pintu rumah kami yang semakain usang ketika baru tiba dari KKIA pagi tadi ..... namun muliati tahu jauh di sudut hatinya tersimpan seribu satu kesedihan sama dengan apa yang muliati rasakan pada detik ini.

air mata semakin deras mengalir keluar melalui corong2 pipi ........ apabila muliati terlihat komen2 di status milik abang . abang katakan dalam satu gambar yang di muat turun di muka buku bahawa .gambar yang kelihatan senyum lebar itu tersimpan seribu kesedihan ........ memang betul muliati juga rasa benda yang sama apabila melihat gambar kenangan milik abang bersama rakan-rakan classmatenya dia CIAST . walaupun perkenalan abang dan rakan-rakannya hanya singkat namun mereka tetap doakan kejayaan abang , dan sentiasa suruh abang sabar terima dugaan kecil dari Allah....... MUNGKIN BUKAN REZEKI ABANG UNTUK LANJUTKAN PELAJARAN DI CIAST .............. 
YA ALLAH KALU BERILAH PENGADILAN BUAT ABANGKU MOHD ABDULLAH BIN ABDUL LATIF .......mungkin beliau sebelum ini pernah berbuat silap kerana tidak tumpuhkan sepenuhya tentang pelajar namun itu perkara lama dia sudah mula berubah YA ALLAH  kau berilah dia peluang di mana peluang yang bakal kau titipkan itu sesuai dengan kemampuan dirinya YA ALLAH  sesungguhnya engkau maha mengetahui sedangkan kami cuma hamba yang hina lagi tidak mengetahui ....................................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan