Jumaat, 20 Mei 2011







assalammualaikum buat sahabat -sahabat blog sekalian telah lama saya tidak membuat coretan di dalam blog saya ini mungkin keadaan masa yang tidak berapa mengizinkan kerana kesulitan masa sentiasa menemani diri ini, tapi buat kali ini saya ingin memulakan coretan di dalam blog saya ini dengan menceritakan serba sedikit berkenaan dengan Kem Sayangi Daku yang telah berlangsung di sekolah saya pada 13-15 mei yang lalu . Kem yang di handle oleh Pss rasanya sangat memberi kesan yang mendalam kepada diri para peserta ,mungkin pada mulanya peserta tidak memberi apa-apa respon kerana rata-rata peserta yang mengikuti program ini merupakan pelajar yang mempunyai masalah di sekolah , tapi dapat dilihat perubahan di dalam mereka setelah mengikuti program ini . Saya nak kongsikan serba sedikit perbualan bersama rakan -rakan yang terpilih untuk mengikuti kem ini ,saya selaku ajk pada masa itu banyak pengalaman yang ingin di ceritakan ..............



semasa aktiviti LDK di jalan kan saya selaku pasi terjun yang terpaksa menggantikan tempat para pasi yang tiada saya mulakan aktiviti LDK dengan bertanyakan apa perasaan mereka semasa mengikuti program ini ..............



ok saya mahu tanya perasaan kamu mengikuti kem nie boleh kar??


boleh '''''''''''''



kalau boleh kita mulakan dari sebelah kanan bolehkan???



boleh bah kalau kau kak




saya mahu tanya kamu Dayang apa perasaan kamu bila kamu mengikuti kem nie???




perasaan aku kak , aku rasa sedih larh juga tapi best lah juga bah sebab mungkin kalau aku ikut kem nie kan aku boleh berubah menjadi lebih baik'''''''''''




owh jadi selama nie kamu Dayang bukan seorang yang baik larh ye'''''''''''




bukan tidak baik bah kak tapi kan kak, kakak tahu jugakan aku dengan kawan-kawan aku semuanya nakal-nakalkan''''''''



Dayang kamu ada niat karh juga mahu berubah untuk menjadi yang lebih baik??



adalah bah kak kalau boleh kan kak aku mahu bawa semua kawan-kawan aku yang nakal-nakal tue berubah'''''''


tapi dek kalau kamu mahu bawa kawan kamu berubah menjadi lebih baik pastikan kamu juga menjadi lebih yang terbaik boleh kar Dayang???



Boleh....boleh...kak




tiba waktu malam pula saya sempat berbual bersama seorang rakan saya yang dipakasa dan terpaksa mengikuti kem ini''''''






mas:eeh apa bah semua nie aku tidak suka bAH





saya:kenapa Mas kau ok karh juga nie










Mas: ok apa!!!! kau tidak tengok karh aku sekarang nie macam mana kenapa bah kamu semua nie paksa-paksa aku ikut nie kem!!!!!!!!!!!!!










saya:kenapa juga bagus bah nie kem sekurang-kurangnya kita ikut nie kem kita boleh berubah untuk menjadi seorang yang lebih baik










Mas: baik apa !!! apa bah juga semua nie semua x boleh buat yang itu tidak bole yang ini tidak boleh mahu pakai setokin lagi hissssss!!! bencinya aku










Mas: makanannya lagi ehheh !!! gelinya aku macam apa jak ,macam makanan.......... jak










saya: kita tidak boleh cakap macam tue bukankah makan di talam tue ikut sunnah Rasulullah s.a.w .










apa yang saya dapat lihat selepas muhasabah yang di buat oleh kak Suhaila dan abang Amin pada malam akhir jelas perubahan di dalam diri para peserta dimana yang dulunya hati mereka keras seperti batu hancur lebur seperti ais''''' apa lagi selepas di beri muasabah lilin oleh Kak Suhaila dan di bacakan Surah T--h-- oleh Kak Ummul semoga air mata yang mengalir dipipi para peserta bukan lah air mata palsu belaka dimana hanya di tapak program saja mereka menitiskan air mata tapi apabila diluar sana mereka lupa segala-galanya '''''










APA YANG BOLEH SAYA KATA DI SINI KITA SEMUA TELAH BERUSAHA DAN HIDAYAH ITU MILIK ALLAH HANYA DIA SAJA YANG DAPAT MEMBERIKAN HIDAYAH KEPADA HAMBA-HAMBANYA''''''''










Tiada ulasan:

Catat Ulasan