Khamis, 22 November 2012

Muslimah layan cartoon (^_^)

Bismilahirohmannirahim
Apabila dilihat daripada mata kasar seorang muslimah itu sangat ayu dan warak saja perwatakannya.
Adakalanya timbul seribu persoalan di dalam minda .... muslimah ini begitu sibuk dengan kerja dakwahnya masanya begitu fit, setiap hujung minggu pasti muslimah ini tiada di rumah kerana pergi mengisi masa lapangnya dengan usrah di hujung minggu ......


Namun ralat ku memikirkan adakah muslimah ini mengisi masa lapangnya seperti aku???yang suka luangkan sedikit masa dihujung minggu untuk melihat cartoon kegemaran ??? namun aku juga digelar  sebagai daei muslimah oleh sahbiah2  dan junior di sekolah ku!!!! sebab mereka kata aku juga begitu memberi komitmen dalam gerak kerja dakwah ku  samaada di dalam sekolah mahupun bergerak kerja di luar sekolah .... aku juga menjadi naqibah untuk ahli-ahli usrahku , aku juga sentiasa melibatkan diri dalam program-program yang berunsurkan islamik , aku juga sentiasa menjadi pengerak di belakang tabir bagi sesebuah program yang dijalankan oleh persatuan dan kelab yang aku ikuti..........



Namun mungkin sifat semula jadi ku yang agak kelembutan dan kemanjaan sedikit yang membuatkan naluri yang ada dalam diri  suka terhadap  sesuatu benda yang lucu , menarik, lawak serta sentiasa berpegang dengan falsafah entah dari mana..... yang berbunyi tanpa lucu tiada lah senyuman yang terukir dan juga sering kali berpendapat bahawa sebagai seorang muslimah yang penuh dengan sifat kelembutan ini juga merupakan manusia biasa yang sentiasa ingin membiasakan diri dengan kehidupan sekeliling agar tidak sentiasa dilihat pelik dan aneh di mata generasi sekarang.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan